کد مطلب:330132 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:993

سخنان ائمه معصومین علیه السلام راجع به دعا
رسول اكرم صلی الله علیه و آله : دعا حربه مومن است برای دفع دشمنان و عمود دین است كه به آن دین مومن بر پا است و نور آسمان و زمین است .

(بحار الانوار جلد 93، ص 288)

امام صادق علیه السلام : دعا همان عبادتی است كه خداوند درباره اش فرموده همانا كسانی كه از عبادت و پرستش من تكبر كنند بزودی با ذلت و خواری وارد جهنم خواهند گشت پس فرمود دعا كن خدا را بخوان و مگو كارها بر حسب تقدیر الهی انجام خواهد شد.

(وسائل الشیعه )

پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله : ناتوان ترین مردم كسی است كه از دعا كردن ناتوان باشد.

(مشكاه الانوار)

امام رضا علیه السلام : دعا از نیزه كارگرتر است و دعا بر می گرداند قضا را هر چند از آسمان نازل شده باشد و محكم شده باشد و دعا كلید همه رحمت ها است .

امام صادق علیه السلام : خداوند عزوجل خوشش نمی آید كه بندگانش از همدیگر خواهش و درخواست كنند و همین مطلب را درباره خودش دوست دارد چون خداوند عزوجل خوشش می آید كه از او سوال و درخواست كنند و نعمتهای خداوندی را از وی بخواهند.

(ص 1109، ح 2، ب 20)

امام محمد باقر علیه السلام : هیچ چیزی نزد خدا برتر از سوال و درخواست آنچه كه در نزد اوست نمی باشد.

رسول اكرم صلی الله علیه و آله : كسی كه به دعا توفیق یابد بدبختی ندارد و وقتی خدا توفیق خود را برای دعا فراهم نمود علامت آن است كه درهای رحمت را بروی او گشوده است .

(وسائل الشیعه )

امام صادق علیه السلام : هنگامی كه بنده مومن دعا كند خداوند عزوجل به فرشتگان گوید با این كه دعای این بنده مستجاب است در عین حال حاجتش را دیرتر بر آورید چون من دوست دارم آوازش را بشنوم .

امام رضا علیه السلام : به اصحاب خود فرمود بر شما باد به سلاح انبیاء گفتند: سلاح انبیاء چیست ؟ فرمود: دعا.

امام موسی كاظم علیه السلام : فرمود: كه از برای هر مرض دوا و دعائیست . هرگاه خدای تعالی به خاطر بیمار رساند كه دعا كند به تحقیق اذن داده است در شفای او